De forskellige behandlinger

Akupunkturpunkterne er fordelt over hele kroppen på de såkaldte meridianbaner, der fører energi rundt i kroppen. Meridianerne ligger i et regelmæssigt mønster, som danner et net over hele kroppen. Hvert akupunkturpunkt har mange forskellige virkninger, afhængigt af hvordan punkterne kombineres under behandlingen. Akupunktur kan afhjælpe en lang række lidelser som for eksempel smerter, migræne, øjensygdomme, fertilitetsproblemer, graviditetskvalme, allergi fordøjelsesproblemer og meget andet.
Akupunktur går bl.a. ind og hjælper mod følgende:

• Hovedpine
  • Migræne
  • Gigtsygdomme
  • Barnløshed – fertilitetsproblemer
  • Fordøjelsesproblemer
  • Kredsløbsproblemer
  • Allergi
  • Overvægt
  • Sukkertrang
  • Angst
  • Spædbarnskolik
  • Bihule- mellemørebetændelse
  • Tobaksafhængighed
  • Graviditetskvalme
  • Smerter/Smertelindring i hoved/krop
  • Luftveje

Moxa er tørrede blade af planten Artemisia Vulgatis – en kinesisk gråbynke. Man bruger en form for moxacigarer, hvor de tørrede, pulveriserede moxablade og lægeurter er indeholdt i rullen. Den antændte moxarulle føres hen over det punkt, der skal behandles og afgiver varme. Moxa er genial til at fjerne smerte med. Intet andet middel giver den behagelige følelse af lindring, som Moxa.

Cupping foregår ved at ”kopper” med undertryk placeres på meridianbaner og ømme områder på ryggen eller maven. Huden er først smurt med en god massageolie, så kopperne let kan strækkes langs meridianbanerne og massere de spændte områder, uden at der slipper luft ind. På udvalgte akupunkturpunkter kan kopperne få lov at sidde i 5-10 minutter, så affaldsstoffer frigøres og stagnationer løsnes.

Med min uddannelse som sygeplejerske samt stresscoach, tilbyder jeg stresscoaching med afslappende akupunktur under samtalerne. Akupunkturen vil give ro i psyken og i forbindelse med samtalerne vil dette være en stor hjælp. Samtalerne vil være hjælp til selvhjælp. Dette vil foregå over 7 samtaler i min klinik.

Boel Moderne Akupunktur virker ikke gennem nervebanerne som TCM gør, men via hjernen. Man sætter nålen i det reflekspunkt, der tilhører den pågældende lidelse og signalet bliver så sendt op til hjernen og derigennem påvirke lidelsen. Kroppen begynder altså at helbrede sig selv.

Traditionel Kinesisk Medicin er en af verdens ældste behandlingsformer, som har været praktiseret i Kina i flere tusind år, og som stadig er udbredt i dag. Det er en unik og omfattende måde at udføre akupunktur på ved at stikke nåle i de såkaldte meridianbaner, der løber i hele kroppen kombineret med kinesiske urter, åndedrætsøvelser, kinesisk massage samt kostterapi.

Scroll til toppen